Pilot de curse german, Michael Schumacher domnește în lumea de elită, extrem de competitivă și plină de farmec a curselor auto de Formula 1 (F1). El a doborât recordurile mondiale pentru cele mai multe victorii și cele mai multe puncte de campionat în F1 și a legat recordul pentru cele mai multe victorii din 2002 cu al cincilea titlu de campionat. Probabil cel mai mare șofer din F1 din istorie, Schumacher este, de asemenea, unul dintre cei mai bine plătiti sportivi din lume.
Schumacher s-a născut pe 3 ianuarie 1969 la Hurth, Germania. Tatăl său Rolf a reușit sa construiasca acolo o pistă de kart-uri, iar „Schumey” (Schumi), după cum este cunoscut, a început să conducă kart-uri la patru ani. Spre deosebire de mulți șoferi de elită, Schumacher nu a venit dintr-o familie înstărită pentru a-și sprijini cariera. În schimb, el a valorificat lucrul la care avea acces – acces la o pistă. Familia Schumacher isi ducea existenta destul de greu, iar iarna a fost perioada cea mai proastă pentru ei – cererea pentru karturi era aproape inexistenta pe timpul iernii. Când Schumacher a castigat primul sau salariu, la vârsta de 21 de ani, i-a dat tatălui său o valiză de bani. În ciuda începuturilor sale nu prea fericite si a vietii umile, Schumacher locuiește alături de soția sa, Corinna și de cei doi copii ai lor în Vufflens-le-Chateau, Elveția. Câștigă aproximativ 80 de milioane de dolari pe an și călătorește la curse în jetul său privat. Fratele mai mic al lui Schumacher, Ralf, este, de asemenea, șofer de elită F1 pentru echipa Williams-BMW.
Ca multi alti soferi de curse europeni, Schumacher si a inceput cariera in Europa. A fost campionul al Germaniei la cursele pentru juniori
in 1984 si campionul european in 1987. Dupa ce a castigat liga Formula 3, a fost campion in 1990. A avut prima sansa sa concureze in formula 1 in acel an, pentru echipa Jordan.
Bagat in inchisoare pentru ca a lovit un masinist londonez, soferul Bert Rand Gaghot al echipei Jordan nu a putut ajunge la cursa, iar Schumacher i-a luat locul. Michael si a facut debutul in Grand Prix-ul din Belgia calificandu se in pozitia a 7-a. Dupa doar o singura cursa si o lupta legala, echipa Benneton l-a ”furat” pe Schumacher de la echipa Jordan.
In 1996, el s a alaturat echipei italiene Ferrari care nu castigase un campionat modial in douazeci de ani. In ciuda unui sezon ingreunat de probleme tehnice ale masinii, Schumacher a reusit sa se califice pe locul trei in campionatul mondial din 1996. Dupa ce s-a luptat la campionatul din 1997 cu soferul canadian Jackques Villeneuve, Schumacher a fost descalificat de pe locul 2 pentru ca a incercat sa il de pe
Villeneuve afara de pe pista. Schumacher s-a intors anul care a urmat, pentru a termina al doilea, in spatele finlandezului Mika Gakkinen
si foarte competitivei echipe Mc Laren- Mercedes. Un accident din 1999 la grand price-ul din Anglia aproape ca l-a scos pe Schumacher din domeniul curselor.
Si a durut, un picor rupt l-a pus pe bara majoritatea sezonului iar el a luat in considerare chiar si retragerea. In ciuda loviturii Schumacher a terminat sezonul pe locul 5. Formula 1 este cee mai avansata liga din punct de vedere tehnic in cursele auto cu masini care sunt proiectate ca avioane de mare viteza ce merg cu peste 500km\h.
Schumacher este soferul cu numarul 1 si colegul sau de echipa, brazilianul Rubens Barrichello, este numarul 2, in echipa de elita a curselor auto.
Schumacher a castigat prima cursa in Belgia si a terminat pe locul trei, in primul an de formula 1, in clasamentul general, acesta fiind un inceput uimitor, pentru un incepator.
El a castigat campionatul mondial din 1994 la un singur punct dupa o lovire controversata cu Damon Hill, in cursa finala. A luat titlul mult mai legitim, in 1995.
Estimativ, Ferrari cheltuieste in fiecare an, pentru cele doua masini intre 170 si 285 de milioane de dolari, in comaparatie cu aceasta, alte echipe din ligi ca Nascar si Indy, foarte rar cheltuiesc mai mult de 15 milioane de dolari pe an, pe masina. Ferrari are 550 de oameni care lucreaza doar la cele doua masini.
Schumacher este cunoscut pentru stilul sau de condus remarcabil de fin, pentru controlul de pe pista si cel mai notabil, pentru modul in care ia curbele.
Cea mai mare frica a lui este sa conduca pe pista uda si a facut accident de doua ori pe un astfel de traseu dar el este cunoscut pentru ca exceleaza pe ploaie. De asemenea, El este intr o forma impecabila. Merge la sala 4h pe zii inainte de fiecare test de cursa.
Schumacher a avut un puternic debut in anul 2002 castigand primele 3 curse ale sezonului. Dupa un mijloc de sezon mediocru a revenit cu o victorie emotionanta in Italia, casa firmei Ferrari, si a castigat al treilea Campionat Mondial. A fost primul sofer al firmei Ferrari in douazeci si unu de ani care a castigat campionatul. A castigat campionatul din nou in 2001, dar cu un sezon mult mai dominant. A castigat 9 din cele 16 curse ale sezonului si a depasit multe recorduri intre timp. A depasit chiar si recordul de curse castigate in cariera detinut de Allain Prost si de asemenea a depasit recordul de 5 curse pe cariera la Monte Carlo a lui Graham Hill
Pe 29 decembrie 2013, Schumacher era la schi cu fiul sau de 14 ani ,pe nume Mick, coborand de la Combe de Saulire pe Dent Burgin peste Meribel in Alpii francezi. Dupa ce a trecut peste o pista scoasa din uz intre Chamois si Mauduit el a cazut si s-a lovit cu capul de o piatra, suferind o lovitura foarte grava la cap, chiar daca purta o casca de schi. Dupa spusele doctorilor sai, el cel mai probabil ar fi murit daca nu ar fi avut casca. El a fost dus cu elicopterul la spitalul Grenoble unde a suferit doua interventii chirurgicale.
Schumacher a fost intr-o coma indusa din cauza colapsului traumatic al creierului. Doctorii lui au spus pe data de 7 martie 2014, faptul ca starea lui e stabila. Pe 4 aprilie 2014 agentul lui Schumacher a afirmat ca arata semne de constienta si ca a fost retras din coma indusa. Rudele lui spuanad ca da semne incurajatoare de refacere in luna care a urmat. La mijlocul lunii iunie 2014, el a fost mutat de la terapie intensiva la reabilitare. Pana pe 16 iunie 2014, Schumacher si a recastigat cunostiinta si a parasit spitalul Grenoble pentru a se reabilita la spitalul unversitar Lausanne, Elvetia.
Pe 9 septembrie 2014, Schumacher a parasit spitalul si a fost adus acasa pentru a continua reabilitarea. In noiembrie 2014, s-a raportat ca Schumacher este paralizat si intr-un scaun cu rotile, el neputand vorbi si avand probleme de memorie.
Intr-un interviu video din mai 2015, managerul lui Schumacher, Sabine Kehm, a spus ca starea lui se imbunatateste incet, avand in vedere lovitura grava pe care a suferit o la cap.
In septembrie 2016, Felix Damm, avocatul lui Schumacher, i-a spus Curtii de Justitie din Germania faptul ca, al sau client nu poate merge, ca raspuns a falselor afirmatii din decembrie 2015, in revista germana, Die Bunte, care a firmat ca poate face cativa pasi. In decembrie 2016, managerul lui Schumacher a afirmat ca sanatatea lui Michael nu este de interes public, deci nu vor mai exista comentarii in acest sens.
In iuie 2019, fostul manager al firmei Ferrari, Jean Todt, a dat un interviu la radioul Monte Carlo, oferind informatii succinte despre sanatatea lui Schumacher, spunand ca Michael facea progrese dar si ca se chinuie sa comunice. Todt a mai spus, de asemenea, ca Schumacher se poate uita la curse de formula 1 la televizorul sau din Elvetia.
Schumacher a mai avut o fata pe care o cheama Gina-Maria, nascuta in 1997, care a devenit un calaret neprofesionist de cai. Intr unul dintre interviurile ale radioului german NDR, GIna-Maria, a dezvaluit faptul ca ar fii putut sa ii calce pe urme tatalui sau dupa ce a concurat la un sezon de curse. Schumacher a spus ca ea a preferat caii si ca si a pus toata pasiunea in sportul de calarie Western. In august 2017, ea a luat o medalie de aur la campionatul mondial FEO, care a fost tinut in Elvetia. A fost una dintre seriile de performante puternice pentruu o vedeta a echitatiei in ascensiune.
Au trecut peste 7 ani de la tragicul accident de schi a lui Michael Schumacher in Muntii Alpi ai Frantei. In ajunul sezonului de formula 1 din anul 2018, avand in minte campionul celor 7 turnee mondiale, managerul lui Schumacher a impartasit mici detalii din familia lui Michael: „Putem spune ca familia chiar apreciaza empatia fanilor. Oamenii vad si inteleg ca situatia lui de sanatate nu este pentru ochii publici.”In 2018, a iesit un zvon care spunea ca Michael Schumacher a murit insa sotia lui a iesit public in presa si a infirmat aceasta stire.
Fratele mai mic a lui Schumacher, Ralph, este de asemenea un sofer de curse. El a concurat in formula 1 timp de 10 ani incepand din 1997 pana la finalul anului 2007. Fratele lor vitreg, Sebastian Stahl, a fost de asemenea un sofer de curse.
In august 1925, Michael s-a casatorit cu Corinna Betsch. Ei au avut doi copii, o fata pe nume Gina-Maria, nascuta pe 20 februarie 1997 si un fiu Mick nascut pe 22 martie 1999. El a fost mereu foarte protector cu viata lui personala si este cunoscut faptul ca nu ii place in lumina reflectoarelor.
Familia s-a mutat intr o vila nou construita langa Glande, Elvetia, in 2007, acoperind un teren de 650 de metrii patrati. Cu o plaja privata pe lacul Geneva si avand un garaj subteran si o statie de petrol. Pe 19 ianuarie 2019, copilul lui Michael, Mick Schumacher, a fost anuntat ca sofer al academiei de curse Ferrari.
Schumacher si sotia lui au ferme de cai in Texas si in Elvetia. Familia are doi caini, un caine maidanez de care s-a indragostit Corinna in Brazilia si un ciobanesc australian care se numeste Ed, a carui sosire in familie a umplut tilurile mass mediei.
De fapt, in 2007, Schumacher personal a condus un taxi prin orasul bavarian Coburg pentru a lua cainele si a calatori inapoi cu familia in avion spre Elvetia. Atat Schumacher cat si soferul de taxi au fost opriti de politie.
Unul dintre marile hobby ale lui a fost echitatia si fotbalul pentru echipa lui locala, FC EChichens. El a aparut la mai multe jocuri de fotbal caritabile organizate intre soferi de formula 1. Pe 23 iunie 2003, Schumacher a fost numit Ambasador al Republicii San Marino.
Schumacher este ambasador special al Unesco si a donat 1,5 milioane de euro organizatiei. In plus, a platit pentru constructia unei scoli pentru copii saraci din Dakar, Senegal. El sustine un spital care adaposteste copii ce au fost victime in razboiul din Sarajevo, care are specialisti in amputari.
In Lima, Peru, a fondat palatul saracilor, un centru care ajuta copii fara familii de pe strazi pentru a obtine sanse la educatie, haine, mancare, atentie medicala si adapost. El a declarat ca interesul sau in aceste eforturi este alimentat in egala masura de iubirea pentru copii si de faptul ca lucrurile acestea primesc foarte putina atentie in lume. In timp ce o suma exacta pe care a donat-o de-a lungul vietii este necunoscuta, se stie ca in ultimii lui 4 ani ca sofer, el a donat cel putin 50 de milioane de dolari.
In 2008, s-a descoperit ca a donat intre 5 milioane de dolari si 10 milioane de dolari pentru fundati Clinton.
De a participarea lui la campania europeana de drumuri sigure Fia ca parte a pedepsei dupa coliziunea de la Grandpriul din 1997, Schumacher a continuat sa sustina alte campanii cum ar fii ” faceti drumurile sigure ” , care este condusa de fundatia Fia si cheama toate natiunile din Uniunea Europeana sa recunoasca la nivel global ca moartea in accidentele de masina este o mare problema. In 2008, Schumacher a fost fata unei campanii condusa de Bacardi pentru a incuraja lumea sa bea responsabil, focusandu se pe mesajul international ” Nu bem cand conducem”. El a participat la o campanii publicitare pentru televiziuni, cinema si mass media online, sustinuta de angajamente publice din jurul lumii.
In ajunul Grampiului din Anglia din 2002 sustinut de Fiat, Schumacher a prezentat masina Ferrari 360 Modena la Silverstone. Pe 21 iunie 2009, Schumacher a aparut la BBC, in emisiunea Top Gear. Prezentatorul Jeremy ClarKson a spus mai tarziu ca Schumacher a fost acolo doar pentru ca Ferrari nu a permis nimanui altcuiva sa conduca unicul Ferrari Negru FXX care a fost prezentat in show. In timpul interviului cu Clarkson, Schumacher a spus ca masinile lui de drum public sunt Fiat 500 Abarth si un Fiat Croma.
Schumacher a fost onorat de multe ori in cariera lui. In aprilie 202 pentru contributiile lui in sport si in educatia copiilor a fost numit unul dintre campionii Unesco pentru sport, alaturandu-se celorlati opt unde sunt inclusi Pele, Sergey Bubka si Justine Henin. El a castigat premiul de sportivul anuluila Ureus la nivel mondial de doua ori, in 2002 si in 2004, pentru performantele lui din sezoanele, 2001 si 2003. El a primit de asemenea nominatii pentru premiile din 2001, 2003, 2005 si 2007. El are recordul de cel mai nominat sportiv avand sase la activ pe care il imparte cu Roger Federer si este eclipsat doar de Tiger Woods care a fost nominat de
7 ori.
El detine distinctia de a fi cel mai nominat atlet pentru motor sport. Fernando Alonzo a fost nominat doar de doua ori, Sebastian Vettel, de trei ori si Valentino Rossi de cinci ori. In onoarea carierei de curse a lui Schumacher si a efortului lui de a imbunatatii siguranta si sportul, el a primit medalia de aur de la Fia pentru Motor Sport in 2006. In 2007.D datorita recunostiintei care i a fost adusa de contributia la cursele de formula 1, pista Nurbur Gring a denumit tururile opt si noua cu numele de Schumacher. Iar o luna mai tarziu a prezentat echipa Germaniei A1 la cupa mondiala de motor sport din 2007. El a fost nominat ca printul austriac al sportului datorita calitatiilor sportive si umanitare. In 2008, Asociatia de fotbal din Elvetia, l-au numit pe Schumacher, ambasator Campionatului European de fotbal. Pe 30 aprilie 2010, Schumacher a fost desemnat ofiterul legiunii de onoare de catre Prim Ministrul Francez, Francois Fillon. Pe 13 noiembrie 2014, Schumacher a primit trofeul mileniului la premiile Bambi.
Schumacher a fost remarcat in cariera sa pentru abilitatea lui de a produce tururi rapide in momente cruciale ale cursei si de a impinge masina la limitele ei pentru perioade sustinute. Autorul Motor Sport, Christopher Hilton a observat in 2003 ca o unitate de masura a capacitatilor de performanta a unui sofer este reprezentata de cursele ”ude”, pentru ca este necesar cel mai sensibil control al masinii si a notat faptul ca la fel ca alti mari soferi, recordul lui Schumacher in conditii ude arata foarte putine greseli.
La sfarsitul sezonului din 2003, Schumacher a castigat saptesprezece din cele treizeci de curse in conditii umede. Cateva dintre cele mai bune performante ale lui Schumacher provenite din astfel de conditii i-au adus porecla de ”regele ploii”.
El este cunoscut ca baronul rosu din cauza ferrari-ului lui rosu, facand referinta la germanul Manfred von Richthofen, faimosul avion din primul razboi mondial. Poreclele lui Schumacher includ, „schumi” , „schuey” si „schu”.
Schumacher este deseori creditat pentru a popularizat Formula I, in Germania, unde inainte era considerata un sport inutil. Cand Schumacher s a retras in 2006, trei dintre soferii din top zece erau germani, mai multi decat orice alta nationalitate si mai multi decat au fost prezenti vreodata in istoria Formulei 1.